AUTÓS UTAZÁS alapjai, vagyis mi van az autónkban?

A legutóbbi Autós úti kódex családoknak című cikkemben, hosszasan írtam nektek, hogy miért jó az autós utazás, milyen előnyei vannak – akkor még inkább a babával való utazás szemszögéből bemutatva. Viszont a kislányunk nemsokára betölti a 3-at, mi pedig számtalan autós hosszúhétvégén, nyári nyaraláson vagyunk túl. Így friss élményekkel, új megközelítésből szeretnék segítséget nyújtani nektek. Megnézzük mik az autós utazás alapjai, vagyis mi van az autónkban?

Autós kalandozások totyogóval

Szeretném felhívni figyelmeteket, hogy néhány termék affiliate linket tartalmaz, ami azt jelenti, hogy a linken keresztül történő vásárlás esetén kis jutalékban részesülök.

Az alapok – Autós utazás 1x1

10 érv, miért menjetek autós utazásra totyogóval!

1. Szabadság érzése.
  2. Egybefüggő családi (minőségi) idő.
  3. Olcsóbb* is tud lenni, mint külföldi utak.
  4. Teljesen a család igényeire lehet szabni.
  5. Külföldiek helyett, helyi vállalkozások támogatása.
  6. Felfedezhetitek a közeletekben lévő helyeket.
  7. Ha a közelben maradtok, tudatosabb utazók is lehettek.
  8. A gyermeked teljesen új helyeket & embereket ismerhet meg.
  9. A pakolás sokkal megengedőbb (egy repülős úthoz képest).
  10. A gyermeked egy sokkal nyitottabb, kedvesebb, érdeklődő ember lesz.

*ez persze sokszor eltérő

Az alapok után pedig nézzük meg, mi is kerül pontosan az autóba. – Mert azért legyünk őszinték, egy kellemes (& sikeres) autós kaland sokszor a pakolásnál kezdődik. 🙂

Naplemente utazás alatt

Szórakoztatás – a legnagyobb kihívás

Csapjunk is bele a közepébe: Hogyan szórakoztassuk a gyereket az út alatt? 🙂

Legnagyobb igyekezetünk ellenére – hogy az utazások többsége alvásidőre essen – azért sokszor megesik, hogy ébren van. Főleg, ha egy nap alatt több helyszínt is érintünk. A játékidő a szünetekben borzasztóan fontos, de most maradjunk az autóban:

Mód az autóban
🧸 JÁTÉK
  • 1 kedvenc játék szokott jönni.
  • Illetve van bekészítve 1-2 apró de lefoglaló játék, mint pl. matrica, mágneses játék.

A baba korszakban talán még egyszerűbb volt, akkor kb. bármi lekötötte. Mostanában figyelünk rá, hogy periodikusan cseréljünk játékot, hogy ne legyen nagyon unalmas. Volt, amikor a vizes színező jött velünk, manapság a PC mágneses játéka jön be. Mi mindkét játékot a Minett-től szereztük be, nézz körül a webshopban, mert ha valami megtetszik, ezen a linken keresztül 10% kedvezményt kaphatsz! 🙂

• Eljött az idő, hogy most már úti bingót játszunk, vagy más, autóból nézelődős játékot – aminek én nagyon örülök!
  • Mindig megy zene is és bevallom én nem vagyok nagy fanja a ’Baby shark’-nak & társainak, így nálunk mindig valami jó zene szól.
  • Illetve ami elmaradhatatlan, az a beszélgetés. Mindig elmondjuk hova megyünk, mennyi idő lesz az (még akkor is, ha nincs még teljesen tisztában vele).

Kevésbé népszerű álláspont, vagyis

💁🏼‍♀️ Unpopular POV No1.:

Képernyőidő

💁🏼‍♀️ Unpopular POV No2.:

• Hosszabb utak alkalmával én hátul utazom vele. Úgy éreztük, hogy így sokkal gyorsabban tudok reagálni, ha valamire szüksége van. És a mondás, hogy „boldog mama = boldog baba”, visszafelé is abszolút igaz. Boldog baba = boldog mama. 🙂

🎁 PRO ÖTLET 1.🎁:

Próbálok mindig olyan játékot vinni, ami illik ahhoz a helyhez, ahova megyünk: kis repülő a Portói útra, plüss maci a medve rezervátumba, húsvéti tojás a ‘nyuszis’ templomhoz húsvétkor stb. Jó módszer, hogy beszélgetés közben megismeri/felkészül rá hova megyünk.

Hímes tojás a "nyuszis" templom meglátogatásakor

🎁 PRO ÖTLET 2. 🎁:

Ahogy láthatjátok nem szeretjük az indokolatlanul sok játékot, de van egy dolog, ami most már 1,5 éve konstans lakója az autónak & azt hiszem egy darabig még az is marad: mini homokozószett. A mini alatt pedig tényleg minit értek. Az egész nem magasabb 15 cm-nél, de már számtalanszor mentett meg minket teljesen random játszóterezések alkalmával. 🙂

Mini homokozó szett az autóban

A legfontosabb totyogó kellékek

Miután a szórakoztatást letudtuk, jöhetnek az autós utazás alapjai, vagyis mi van az autónkban?

🚙 AUTÓS TÁROLÓ (a háttámlán):
  • A már említett játékok (kivéve a mini homokozó szett) – az a hátsó csomagtartóban van
  • Nedves törlőkendő
  • 1 tetra pelus az esetleges balesetekhez
  • Hosszabb utakhoz extra ruha szettben
  • +1 Egy kulacs víz (nemcsak neki, hanem nekünk is)
  • Tetra pelus, vagy vékony takaró (árnyékoláshoz)
Árnyékolás vékony takaróval
🛵 MANŐVEREZÉS:
  • Baba korában a nagy babakocsi + hordozó volt az alapfelszereltség.
  • Amint le tudtuk cserélni a jumbó méretűt babakocsi kompaktra, mi megtettük. Első körben egy @kinderkraftofficial-unk volt, most pedig a NAGY nyári utunk előtt beszereztünk egy @babyzenstrollers picire összecsukható babakocsit. Nara sosem volt nagy babakocsi-fan, így mostanában már csak sos helyzetekben szedjük elő.
  • Mostanában a @tushababy csípőülőke az egyik kötelező elem - a honlapjukon 15% kedvezményt kaphattok a TRAVELFAM kóddal. 🥳
  • Ha túrázni, vagy hosszabb sétára indulunk, akkor jön velünk a @manduca csatos hordozónk
  • Ma már a roller (@decathlon_magyarorszag) & a futóbicikli (@kinderkraftofficial) is állandó lakója a csomagtartónak, ha sejtjük, hogy a kimozdulás alkalmával használni fogjuk.
  • A legaktuálisabb kedvenc pedig a @fuxtec.hu strandkocsink. Ezt tavaly néztük ki, ugyanis a horvát nyaralásunk alkalmával minden 2. családnak volt egy ilyen modelle. Isteni szerkezet. Tökéletes strandoláshoz, de szuper néha városnézéshez is, vagy bevásárolni, de még a játszóterezés is szuper vele. Nagy hasznát vettük a városligeti gyereknap alkalmával is a szabadban. 🙂
Strandkocsi, Kompakt babakocsi, 4trike bicikli
Roller, csatos hordozó, csípőülőke

Itt szeretném megemlíteni, hogy természetesen nem viszünk mindig mindent magunkkal. Nem is férne be ennyi minden a csomagtartóba. 🙂

Ezzel egyidőben fontosnak tartom azt is hozzátenni, hogy nem is mindegyik “járgány” jó mindenhova. Egy strandolós napra csak a strandkocsi! De egy városban járkálós, akár bevásárlós délutánra sokszor elég a csípőülőke. Ha pedig inkább kint vagyunk, akkor jöhet a roller.

A csípőülőke & a hordozó mehet a gyerekülés előtti lábtérbe. A kisebb járgányok a csomagok tetejére a csomagtartóba, míg a strandkocsi esetén, az a hátsó rész nagy részét el is foglalja. Ha nyaralni mennénk vele akkor komoly stratégiai játszma indulna, hogy mindent beTETRISzezzünk.👾 De erre is hozok egy megoldást.

A nehéz tüzérség - Tetőcsomagtartó

Abszolút úgy gondolom, hogy ez hosszabb autós utakra a legjobb (1-2 napi hétvégi kiruccanásért felesleges). Tavaly viszont hatalmas segítség volt kibérelni egyet a horvát roadtrip-ünkhöz. 🤩

Azért döntöttünk a bérlés mellett, mert a mi életvitelünket & utazási szokásainkat figyelembe véve tényleg csak évi 1-2 olyan alkalom lett volna, hogy nem férünk el a csomagtartóban. Emiatt viszont kár lett volna kiadni több százezret.

A tetőcsomagtartó nálunk csillagos 5-re szerepelt, többek között ezért:

• A sebességet nem lassította (130km/h alatt)
  • Nem kellett nyomorgnunk a holmik között
  • Az egyik legjobb alternatíva volt, hogy a tetőcsomagtartóba pakoltuk a bőröndrendezőinket. Így pedig arra az 1 éjszakára sem kellett az egész csomagot kipakolni és becincálni a szállásra, csak kikaptuk a tetőcsomagtartóból azt az 1-et amire szükségünk volt.
  • Bérelni pedig sokkal-sokkal olcsóbb, mint megvenni!
Tetőcsomagtartós horvát nyaralás

A legjobb autós pakolási lista

Tudom, hogy nehéz mindig mindent észben tartani a pakolásnál. Tovább megyek: mi szinte mindig valamit otthon hagytunk az elején. Aztán ahogy telt az idő, egyre jobb listával vágtunk neki az utazásoknak. Mára már egy teljes pakolási listánk van, autós utakra kifejlesztve.

Ebben természetesen azok az alapdarabok is benne vannak, amelyek utazás nélkül is velünk vannak a kocsiban.

Az autós utazás alapjai, vagyis mi van az autónkban? – cikk nem lenne teljes, ha ezt a listát nem osztanám meg veletek. 🙂 Mindenképpen kattintsatok a linkre, hogy a legközelebbi autós utatokon eggyel kevesebb okotok legyen az idegeskedésre! 🚙👨‍👩‍👧

🥳 Kérem a Road trip Pakolási listát! 🥳

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

IG Programkalauz az összes autós utazással kapcsolatos posztunkkal